Hildo's Mercedes 280 SE! (page 4)
Vijf ton zit er in, maar niet met Hildo achter het stuur!

 Back to Autoindex    Page 1    Page 2    Page 3    Page 4    Onderhoud   

6 juli 2013. 4 1/2 ton op de klok!

Ook met 450.000 km op de teller doet de Mercedes het nog prima. Onlangs zijn de kleppen nogmaals gesteld. Dat wordt elke 10.000 km. gedaan en is van levensbelang voor de kleppen en klepzetels. Omdat de wagen op LPG loopt, slaan ze toch sneller in, een feit met iedere gas auto..

Op naar het half miljoen?

Nee, niet met Hildo achter het stuur. Erg jammer, want de wagen kan het en het was ook de bedoeling, maar... daar heeft de regering een stokje voor gestoken door de herinvoering van wegenbelasting op oldtimers die op gas lopen. Rijden op benzine is een mogelijkheid. Er hoeft dan nauwelijks wegenbelasting voor een oldtimer te worden betaald, maar met de hoeveelheid kilometers die Hildo rijdt zuipt de wagen hem zo de financiële afgrond in, en dat is niet de bedoeling.

Hildo's Mercedes... Te Koop!

Jazeker. Als u belangstelling hebt voor deze S-klasse, voor 1750 euro mag u hem hebben. Dan heeft de auto Hildo maar 1000 euro gekost, niet meegerekend de bijna 6000 euro aan onderhoud die de wagen, sinds de aanschaf in december 2009, gehad heeft. Dit is in ieder geval de eerlijkste Mercedes van de hele wereld, daar kunt u niet omheen. Geen nare verrassingen, een gedetailleerd verslag van alles wat er goed, mis en goed mis is met de auto, kunt u lezen op deze bladzijden.

HJ's driewieler?

En hoe zit het nu met het driewielige project van HJ, vraagt u zich af. Het is alweer een heel stuk gevorderd, heeft Hildo gezien toen HJ de kleppen van de Mercedes gesteld heeft, maar het ontbrak aan tijd voor een bouwverslag. Binnenkort gaat Hildo nogmaals op bezoek om een paar foto's te maken én alle interessante bouwdetails te horen. Beloofd!

 

22 september 2013. Op Markplaats!

Het is zover: de wagen gaat weg na bijna vier jaar trouwe dienst. Niet voor 1750, maar slechts 900 euro's bent u al eigenaar. 'Priced to move!!', zou Hildo kunnen zeggen. Enne: de enige 280 SE op Markplaats met een 'Okay' vinkje van de Nationale Autopas betreffende de kilometerstand. Kijk eens aan!

APK afgekeurd

Voor het eerst sinds Hildo de Mercedes heeft, zou er aan gelast moeten worden. Ook zou er een fuseekogel vervangen moeten worden. Maar Hildo stopt er geen cent meer in. Hij trekt daarom met onmiddellijke ingang de stekker eruit en heeft de auto geschorst en niet meer in de verzekering.

Heeft de oude dame gekost dan?

Tegen de 7500 euro aan onderhoud en afschrijving na 78.000 km, over een periode van drie jaar en negen maanden. Goedkoop een wegenbelastingvrije S-klasse rijden? Goedkoop is, zoals zoveel, een subjectief begrip.

 

6 juli 2013. Op weg naar Limburg

Het is inmiddels zomer en snikheet, zeker in de auto. Normaal rijdt Hildo 95 km/h, dan trilt het stuur niet, loopt de wagen lekker zuinig čn het is beter voor de kleppen. Vandaag rijdt hij wat harder, 140 km is een mooie snelheid omdat het stuur dan weer veel minder trilt, en Limburg op en neer is toch een behoorlijk tuf.

Oververhitting

De behandeling van het koelsysteem met K-Seal werk uitstekend: geen drab meer in de radiateur. Maar het uiteindelijke koelvermogen is niet helemaal lekker. Met dergelijk hoge buitentemperaturen en snelheid loopt de temperatuurmeter van de koelvloeistof steeds hoger op en moet Hildo terug naar 110 km, dat gaat goed.

Terugweg

's Avonds, op de terugweg, is de buitentemperatuur wat lager en kan er weer gecruised worden met 140 op de klok, zoeeeffff... meebrullend met uw favoriete mp3'tjes. Een iets hoger tempo scheelt een stuk hoor, zeker op wat langere afstand. En met Flitsmeister op uw mobieltje... wat kan u nog gebeuren?

 

Historisch dieptepunt

Nog nooit waren de S-klasses zo betaalbaar en ze gaan gegarandeerd weer omhoog, iets waar Hildo niet op wacht. Alleen de uitlaat was al duurder...

U mag 'm hebben voor 400 euro, cash.

Mail Hildo: xxxxxxxxx

13 februari 2014. Sloop!

150 euro krijgt Hildo nog van de sloper voor zijn S-Klasse, toch nog een voordeel dat er zoveel oud ijzer aan zit. Verder is er niemand geďnteresseerd in dit stukje Duits vakwerk wat, in feite, technisch nog heel redelijk in elkaar stak. Jammer.

 

 

 

 Back to Autoindex    Page 1    Page 2    Page 3    Page 4    Onderhoud